2

home2

trein3

trips2

tuin2

dinsdag 9 augustus boottocht naar Interlaken

Vandaag krijgen we de eerste hindernis van de reis te overwinnen, want de Basistunnel waar onze trein naar Spiez doorheen moet, is door een storing buiten gebruik en dat horen we pas als onze trein (met voor ons gereserveerde plaatsen) al in Brig is aangekomen, slechts zes minuten van Visp. Die trein wordt door de storing vanaf Brig omgeleid via de oude Lötschbergroute (en rijdt dus niet via Visp) en we zien de trein even later hoog boven ons richting Spiez rijden. We nemen een trein naar Brig om van daaruit via de Lötschbergroute naar Spiez te reizen, maar komen in Brig tot de ontdekking dat de tunnel weer is vrijgegeven. Dat betekent dat we van Brig via Visp (waar we om 11 uur weer doorheen rijden, twee uur nadat we daar op onze trein stonden te wachten!) alsnog door de Basistunnel naar Spiez reizen. De boot die ons van Spiez naar Interlaken zou brengen, en waar we ook al gereserveerde plaatsen hadden, is natuurlijk al lang weg en we nemen een volgende boot.

 

Het woord Ausfall spreekt voor zich

Het woord Ausfall spreekt voor zich

 

Gezicht op Spiez aan de Thunersee

Gezicht op Spiez aan de Thunersee

De vaartocht over de Thunersee naar het station Interlaken West is prachtig. In Interlaken hebben we een vrij programma, maar de meesten gaan naar de Heimwehfluhbahn, de funiculaire van Interlaken naar Heimwehfluh. De funiculaire heeft, met zijn houten bankjes en draperieën, veel weg van een rijdende poffertjeskraam. Het panorama boven is schitterend.

 

Op de Thunersee op weg naar Interlaken

Op de Thunersee op weg naar Interlaken

 

De Heimwehfluhbahn

De Heimwehfluhbahn

Het hotel bestaat uit twee naast elkaar gelegen 19de eeuwse gebouwen met een sfeer die Cook zou hebben herkend. Onze kamer past met zijn klassieke houten meubilair en statig ledikant helemaal in die sfeer! Helemaal enthousiast worden we door de Zwitserse kaasfondue die ons in het hotel wordt geserveerd.

 

Naar maandag 8 augustus     Naar woensdag 10 augustus